fredag 20 december 2013

Inledning i en av alla olika romaner som jag har påbörjat

         
1. Det snurrar i alla nervtrådar samtidigt som det tomma intet uppenbarar sig framför hennes ögon. Ungefär på detta sätt levde Linda sina dagar, ständigt med detta surr i skallen. En gång lyckades hon få någon annan att förstå detta surr, men det var ett stort misstag.

– Nej, dumma Linda! Inte tänka på det där igen! Tänkte Linda för sig själv, hemma, på sitt flickrum. Det kan inte få fortsätta vara så här! Jag vill bryta mig loss, men kan inte styra mina tankar. Eller går det?
Linda är en trettonårig tjej som arbetar varje dag, med ett mycket jobbigt jobb nämligen att stå ut med sig själv. Varför är hon speciell och varför är det hon som har det ont? brukar hon fråga sig.  Det smärtar, det gör ont, allra ondast gör det i hjärtat. Jag kan tänka bort den fysiska smärtan brukar hon säga till sig själv, men känslorna går inte att tänka bort. De öppnar sig när hjärnan tränger undan all fysisk smärta...

- Hälsningar Farbror Blå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar