tisdag 19 november 2013

Motion är bra

Att motion är bra kan nog de flesta hålla med om och mitt mål är att gå 1.5 mil i veckan från och med nu fram till jul. Det handlar om att jag ska må bra och att jag själv inte ska behöva känna några kval när det gäller motion. När man är student blir det per automatik mycket stillasittande och det vet vi inte är nyttigt. Man kan antingen strunta i det eller göra någonting åt det. Jag gör så att jag bloggar om det så att det är svårare att avvika från sitt löfte. På bloggen blir det en liten pling när jag har gått min promenad/sprungit min runda.

Vad är aktuellt när det gäller politiken? Jo, på fredag klockan 11:00 är det årsmöte för Luf Kalmar, då Ronja Ismail (riksdagskandidat Kalmar län) och Josefine Temrell (Luf:s miljöpolitiska samt feministiska talesperson) kommer att tala. Det ska bli mycket intressant och spännande med en ny styrelse i Luf Kalmar. Jag är för övrigt också riksdagskandidat. (Finns med på listan för Folkpartiet i Kalmar län)

Här är tre "gamla" klipp med mig om Beatrice Ask:

Detta är viktig kritik som jag har emot alliansregeringen. Det är en fråga som jag kommer att driva om jag hamnar i riksdagen.


- Hälsningar Farbror Blå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar