tisdag 26 november 2013

Näthat är vardagen för en som bloggar om politik m.m.

Det finns personer som inte kommer att sluta hata och en grupp som väldigt ofta gör det är gruppen "anonyma bloggläsare". Jag har flera gånger haft besök av den här gruppen på mina bloggar. Idag skrev jag ett exempel på min facebook om vad man brukar skriva:  "Dagens hatkommentarer består av att jag borde strypa mig själv med en av mina pappas kondomer och att jag ser ut som en misslyckad abort... Där ser man." 
Nu är dessa uttalanden något förfinade av mig och det brukar vara betydligt värre kommentarer, men det är två exempel.



Det är sådant som jag har fått höra var och varannan dag sedan jag började blogga. Jag brukar inte skriva någonting om detta, eftersom det inte är något som jag bryr mig om längre. Men jag kände att det är nödvändigt att åtminstone informera andra om att det är såhär det är. Mitt mål är att få fler att faktiskt våga vara aktiv i den offentliga debatten och att få fler att våga vara just den du vill vara. Du ska få bestämma själv hur du ska se ut, hur du ska vara och du ska framförallt våga vara med i den offentliga politiska debatten.

Jag har massvis av tips på hur man gör för att inte må dåligt av kommentarer. Farbror Blå bryr sig till exempel bara om sin egen uppfattning när det gäller saker som jag skriver, låtar som jag spelat etc. Detta är ett ämne som vi kommer att få återkomma till på bloggen. - Hälsningar Farbror Blå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar