torsdag 19 september 2013

Detta fick jag höra idag

Det ska mycket till innan elaka bloggkommentarer används i vardagen, men idag fick jag höra en sådan. "Du är socialt handikappad" fick jag höra. Jag betecknar det som ett sätt att dölja en massa saker och att slå sig fri från det egna ansvaret. Att man själv inte förstår precis vad någon menar betyder inte att den som sa det är socialt handikappad. Vi uttrycker oss alla olika och socialt kan det vara svårt att förstå sig på alla olika vridningar och vändningar. Att man själv inte förstår någonting betyder inte automatiskt att det som har skett är fel, eller att det  skulle vara fel på personen ifråga. Jag säger det: Försök se en helhetsbild där du ser dig själv som delaktig i situationen istället för att bara kasta ur dig en massa påhopp. Situationen är sällan så ensidigt som du tror. - Hälsningar Farbror Blå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar