måndag 14 oktober 2013

Man är för dåliga på att väcka intresse hos unga för kommun- och regionalpolitik i Kalmar län

Det är verkligen såhär i Kalmar län: http://lufkalmar.blogspot.se/2013/10/man-ar-for-daliga-pa-att-vacka-intresse.html Det är alldeles för få unga representanter i Kalmar län och framför allt för Folkpartiet. Jag tycker att det måste bli en ändring på det. Själv, tänker jag kandidera i Mörbylånga kommun och jag vet att det finns fler som vill, men de vågar inte ta riktigt steget. Själva steget att kandidera kan även kännas väldigt abstrakt och det finns självklart inget som säger att man absolut kommer in. Men det handlar inte om huruvida man kommer inte eller inte. Det handlar om att lyfta ett perspektiv som inte finns idag.

När jag nämnde för några äldre personer att jag är aktiv inom Folkpartiet i Mörbylånga kommun fick jag svaret: "Vad kul, det är bra att yngre personer är med, men vi får samtidigt inte glömma de äldre." Jag håller med om att vi inte ska glömma de äldre, men var det verkligen rätt läge att markera det. Är det rätt läge att markera att det är viktigt att ha äldre med när 0 personer i kommunfullmäktige är mellan 18 och 29 år. Det tycker inte jag.

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar