tisdag 22 oktober 2013

Skolan

Skolan är verkligen något som har påverkat mig. Det har funnits flera lärare, men en lärare har inspirerat mig något alldeles extra. Personen i fråga är min före detta tyska lärare och finska lärare. Det var och är en eldsjäl som jag kan fråga om vad som helst än idag. Jag vet att om det är något som jag behöver hjälp med så ställer hon upp direkt. Två citat från henne som jag alltid kommer ihåg är: "Jag är en resurs åt er hela livet", "Det här är sista gången vi ses nu, men allra sista gången är när jag inte finns längre". Detta är en människa som viger sin själ i yrket lärare och ger eleverna 150 % av sin passion för språk. När vi hade finska använde vi, tränade vi fyra språk samtidigt: finska, svenska, tyska och engelska. Vilken kurs har du använt fyra olika språk och verkligen grötat ner dig i de olika språkens skillnader? Det är en tid som jag aldrig glömmer. Den tiden och läraren kommer alltid att finnas kvar i mitt minne och hjärta. Tack Seija för din passion och allt som du har gett mig. - Hälsningar Farbror Blå 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar