söndag 6 oktober 2013

Partiledardebatten

Tre kommentarer efter partiledardebatten från Farbror Blå:

"Vad är det Löfven vill egentligen? Han är väldigt otydligt när det gäller politiken och regeringsfrågan."

"En eldig debatt som var tydlig och bra när det gäller skillnaderna mellan V och alliansen. Löfven var väldigt otydlig dock."

"Varje skola var inte bra tidigare heller Sjöstedt. Nu har man dock möjligheten att välja bort dåliga skolor."

Jag saknade jämställdhetsfrågan och frågan om företagande. Företagande tog Annie Lööf upp under skattefrågan, vilket var bra, men det var lite om detta. Kulturpolitiken borde också ha tagits upp, det får bli upp till mig att ta upp det i Mörbylånga kommun istället. I Mörbylånga kommun kommer jag att ta upp kulturfrågan, eftersom den måste utvecklas. En av de viktigaste punkterna är att ha kulturengagerade, kulturintresserade politiker på beslutspositioner. Jag har gått på musikskola, jag spelar piano, sjunger, skriver dikter, jag brinner för kultur och det tycker det är pinsamt samt tråkigt att inte fler tar kulturpolitiken på allvar.

Skrällen idag var den riktigt intressanta/eldiga debatten mellan Sjöstedt och Åkesson om den ekonomiska politiken. Det var en väldigt oväntad sammandrabbning, men tråkigt att de bröt den dusten nästan direkt.

Jag är taggad inför att arbeta för en alliansseger i valet 2014, samt ett bra val för Fp i Mörbylånga kommnun. Plus naturligtvis att stärka luf Kalmar i Kalmar län.

- Hälsningar "Farbror Blå" Torbjörn S. Brandhill


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar