måndag 21 oktober 2013

Idoldeltagare har skrivit Eurovisionbidrag




Gabriel Alares idoldeltagare i år skrev Rysslands bidrag "What If" som blev femma i årets Eurovision Song Contest. Han var med på scenen och körade bakom Dina Garipova. Det betyder att jag såg honom, eftersom jag var på plats i arenan, men hade ingen aning om vem han var. Jag har själv sjungit in en cover på låten och tycker att det är en helt okej ballad. Mitt omdöme som jag skrev förra året inför Eurovision Song Contest 2013 var:

 Farbror Blå: Betyg 2. Putin-styre värnar och ber om fred. Vad vackert av dem. Nej, det är helt klart pinsamt av Ryssland att sjunga om fred och kärlek till andra människor. Där var det sagt. Låten är en säker, tydlig ballad som påtagligt visar var den står. Vi som lyssnar förstår ganska fort vart sångerskan är på väg. Det är fint med trygghet, men jag känner att ballader borde ha en explosionseffekt eller en beröringseffekt, vilket den här låten helt klart saknar. Passion kan inte komma från enbart trygghet. (2 points)

Gabriel själv om "nyheten": http://www.expressen.se/tv/noje/idol-gabriel-skrev-eurovisionbidrag/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar